För de flesta företag är det självklart att ha en logotype. Ibland med en bild och ibland bara som text och ganska ofta både och. Logotypen används sedan till visitkort, brevpapper, kuvert, hemsida och all marknadsföring. Igenkänning är nyckelordet!
För att ytterligare förstärka sitt varumärke på ett effektivt sätt bör man utöka den grafiska profilen till att bestämma sig för till exempel vilka typsnitt som ska användas, specifika färger, utformningen av trycksaker. En grafisk profil kan enkelt beskrivas som ett regelverk för hur saker och ting ska se ut.
En grafisk profil kan vara hur omfattande eller enkel som helst. Det viktigaste är att företagets kärnvärden genomsyrar profilen och att man konsekvent följer profilens rekommendationer. En tydlig avsändare skapar förtroende och trygghet hos kunderna. Du kommer dessutom att spara massor av tid som du i stället kan lägga på budskapet.
Har du ännu ingen grafisk profil utarbetad, så hjälper vi dig att ta fram en. Du kan alltid vara säker på ett professionellt resultat, oavsett om vi arbetar med en befintlig eller om vårt uppdrag är att skapa helt ny.